Korleder til Brabrand Sangkor
  Retur til forsiden

Vi søger en engageret og dygtig klaverspillende korleder med godt humør, tålmodighed og lyst til lede et kor med en munter og positiv tilgang til tingene og rigtigt godt kammeratskab.

Vores unge korleder har fået så meget at se til på konservatoriet, at vi må søge en ny pr. august 2024. Vi har absolut mod på igen at få en ung korleder – men vil bestemt gerne i dialog med enhver, der synes at dette kor lyder som noget for dem.

Koret har haft 30-års jubilæum i 2022 og består af 25 medlemmer +50 år, fordelt på fire stemmer. Vi øver i Brabrand Sognegård onsdage kl. 19.00-21.30, har to faste koncerter i Brabrand kirke årligt og enkelte ad hoc arrangementer, typisk i lokalområdet.

Repertoiret er alsidigt med danske og udenlandske sange, også nyere musik, dog hverken krævende klassisk eller decideret rytmisk musik.

Korlederen skal:

• Have lyst til at stå foran et kor og have ansvar for både musikalsk og pædagogisk ledelse
  • Lægge repertoire i samarbejde med korets repertoireudvalg
  • Spille klaver i brug til indstudering af korets satser
  • Dirigere til korets to årlige koncerter i Brabrand kirke og et par mindre ad hoc optrædener i lokalområdet
  • Gerne kunne synge for på sange for koret
  • Gerne kunne lave øvefiler til koret
  • Gerne lave orienteringsmails til koret omring øvning på de enkelte sange etc.
  • Gerne kunne lave nye arrangementer (honoreres separat)

Ansættelse og lønaftale efter folkeoplysningsloven. En øveaften aflønnes med 3 lektioner (a 45 min.), og vi har normalt 26-28 øvegange om året inklusive koncerter. Derudover honorerer vi tid anvendt til fremstilling af øvefiler mv. efter aftale.

Koret er medlem af Kor72 og Samrådet for Amatørkultur i Aarhus. Koret har en aktiv bestyrelse, der klarer alle de øvrige opgaver, så korlederen kan koncentrere sig om det musiske.

Er du interesseret i at høre mere og møde koret, så kontakt formanden, Jens Otto Kjær Hansen, jokh@outlook.dk, tlf. 20 14 12 66 eller næstformanden Elsebeth Thomsen, eb.thomsen@outlook.dk, tlf. 20 26 57 42.

Ansøgningsfrist: Senest 1. august, gerne snarest muligt. Samtale og prøvedirektion aftales individuelt med ansøgerne.